Meme Küçültme

Meme küçültme ameliyatı, estetik ve sağlık sorunları nedeniyle yapılan bir ameliyattır. Büyük memeler; boyun ve sırt ağrılarına, kamburluğa ve boyun fıtıklarına, hastada duruş bozukluklarına, meme altında pişik ve yaralara neden olabilir. Hastalar kendilerine uygun kıyafet seçiminde zorlanmakta ve sosyal sorunlar yaşamaktadırlar. Meme küçültme ameliyatında memelerdeki fazla meme dokusu ve cilt çıkarılarak uygun şekil verilmektedir.

Meme başı olması gereken yeni yerine taşınır. Ameliyat sırasında genel anestezi kullanılmaktadır ve 2,5 - 4 saat sürmektedir. Uygulanan yönteme bağlı olarak meme başı etrafında, meme başının alt kenarından aşağı doğru düz (elma şekeri) veya ters T şeklinde bir iz daha kalır. Bu izler özellikle ilk 2-3 ay belirgin, pembe ve hatta hafif kabarık olabilmektedir ancak zamanla renkleri solar fakat kalıcı izlerdir. Dolayısı ile ters T insizyonda daha fazla iz kalmaktadır. Seçilecek olan kesi yöntemi hastanın meme büyüklüğüne göre ve cerrahın tecrübesine göre değişmektedir. Her iki memeye içeride kan birikmesini engelleyen drenler koyulur ve 2-3 gün içinde çıkarılır. Emilen dikişler kullanılır ve estetik gizli dikiş atılır. Hastanede 1 ila 3 gün arasında kalınır. Hastalar 6 hafta boyunca sporcu sütyeni giymesi önerilir. Hasta 1 hafta sonra günlük işlerine dönebilir. 3 ay ağır sporlardan uzak durulmalıdır.

Her ameliyatta olduğu gibi meme küçültme ameliyatında da kanama, infeksiyon, gibi komplikasyonlar görülebilir. Meme başı hissi bir miktar azalabilir. Meme başı dokusu Hastanın ek hastalığı olması ve yapılan cerrahi işleme göre kısmi veya tamamen kaybedilebilir. Meme derisinde veya meme başında bazı bölgelerin tamamen iyileşmesi daha fazla zaman alabilir. Sık pansuman gerekebilir. Meme küçültme ameliyatı olan çoğu kadın uygulanan tekniğe bağlı olarak çocuklarını emzirebilmektedir.

Meme içindeki nedbe veya yağ nekrozuna bağlı sertlikler görülebilir ve meme kitleleri ile karışabilir.

Meme küçültme olan hastaların kansere yakalanma ihtimali azalmakla beraber yapılan cerrahi işlemler nedeniyle yeni oluşabilecek meme kitleleri ve mevcut kitlelerin takibi zor olabilir.